Waarom een geïntegreerd kassasysteem onmisbaar is voor jouw bedrijf!

11 september 2024

Ervaar je als ondernemer problemen met je kassasysteem? Je bent niet de enige. Meerdere ondernemers kampen met systemen die niet goed integreren, niet schaalbaar zijn, of moderne functies missen. Terwijl je klanten de beste winkelervaring wilt bieden. Zonder lange wachtrijen, verkeerde prijzen of uitverkochte artikelen. Maar hoe verbind je nou alle functies, klanten en orders? Met een automatiseringssoftware. Simpel. Via een alles-in-één kassasysteem dat meegroeit, met jouw bedrijf en alle nieuwe ontwikkelingen. Eén systeem, één oplossing. Dát is de verbinding die je zoekt.

Goederenstroom professioneel beheren

Of je nu schoenen, kleding, sieraden of etenswaren verkoopt. Een cruciaal onderdeel van de winkelervaring is het kassasysteem. Ongeacht je branche. Kunnen werknemers gemakkelijk iemand helpen? Is er snel inzicht op de voorraad? Liggen ook de veel verkochte producten nog in het magazijn? Je leest het al: één van de belangrijke onderdelen in het kassasysteem is het voorraadbeheer. Met een automatiseringssoftware krijg je duidelijk zicht op je assortiment. Hierdoor heb je niet alleen een helder beeld van je cijfers maar kun je ook de inkoopstrategie bepalen én verbeteren.

Overal ter wereld zicht op jouw winkel

En het mooie is: waar je ook bent, je hebt altijd toegang. Omdat het systeem in de online cloud draait, kun je veilig inloggen en je voorraad op elk apparaat met een webbrowser bekijken. Bovendien beheer je al je verkoopkanalen eenvoudig vanuit één systeem. Handig, toch? Zo blijft je voorraad altijd up-to-date, of je nu verkoopt via je winkel, webshop, bol.com, social media of andere marktplaatsen. Je hebt altijd real-time inzicht in je voorraadniveaus, of je nu fysiek in de winkel bent of niet.

Til je winkel naar een hoger niveau

Een goed geïntegreerd kassasysteem houdt niet alleen de voorraad bij maar gaat ook een stapje verder. Want om je winkel te laten groeien moet je weten hoe het er precies voor staat. Dit betekent: cijfers analyseren. In het systeem zie je snel welke producten er op voorraad zijn, welke producten bijna uitverkocht zijn en welke producten het best verkopen.

Gemakkelijk afstemmen op de vraag

Daarna draai je met de software gemakkelijk rapportages uit. Je kunt aan de slag: analyseer historische gegevens, vraagprognoses en seizoensgebonden trends. Zo bepaal je heel eenvoudig de ideale voorraadniveaus. Dit helpt om voorraad precies af te stemmen op de vraag, waardoor overtollige voorraad en kosten verminderen. Zo bespaar je tijd én geld.

 

“Analyseer historische gegevens, vraagprognoses en seizoensgebonden trends.”

 

Feilloze integratie webshop en winkel

Met de veranderende winkelgewoonten van klanten en de groei van e-commerce starten veel ondernemers een webshop. Een extra uitdaging om alles perfect op elkaar af te stemmen. Maar via handige koppelingen heb je hier weinig omkijken naar. Wanneer je nieuwe producten toevoegt, prijzen bijwerkt of voorraden controleert, worden alle wijzigingen automatisch gesynchroniseerd tussen jouw winkel en webshop. De webshop en kassa werken naadloos met elkaar samen. Zo beheer je jouw complete offline en online assortiment in één gebruiksvriendelijk kassasysteem.

Haal meer uit je verkoop

Wist je dat je hier niet per se een webshop hoeft te starten als online wil verkopen? Zelfs zonder webshop kun je gemakkelijk online shoppers bereiken! Bied je assortiment bijvoorbeeld aan via bol.com of Zalando én bereik gemakkelijk miljoenen shoppers online. Snel, simpel en directe verkoop van je eigen producten. Zonder gedoe, met groot bereik. SW-Retail ontwikkelt standaard koppelingen en verkent voortdurend nieuwe mogelijkheden om winkelautomatisering nog dieper in jouw bedrijf te integreren.

Zo maak je ondernemen makkelijker!

Bij elke stap in het proces hebben wij nagedacht over optimalisatie. Hoe kunnen we de koppelingen verbeteren? Hoe kunnen we de software vernieuwen? Met als resultaat: een modern automatiseringssoftware. Gebruiksvriendelijk. Schaalbaar. Betrouwbaar. Met goede rapportagemogelijkheden. Een systeem dat dubbel werk, inefficiënte processen en fouten voorkomt. Alles is centraal, duidelijk en overzichtelijk. Zodat jij elke dag je bedrijf moeiteloos kunt runnen, zonder gedoe. Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!

Lees ook...

WETEN WAT ONZE OPLOSSINGEN SPECIFIEK VOOR JOU KUNNEN BETEKENEN?
Laat een bericht achter via onderstaand formulier, dan neemt Gerben zo snel mogelijk contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Bel mij terug

Laat hier jouw telefoonnummer en bericht achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.