header relatiebeheer

Relatiebeheer

Relatiebeheer van alle kanalen bij elkaar

Met SW-Retail houd je overzichtelijk gegevens van klanten bij, via welk kanaal zij ook een aankoop bij je doen
1 klant voor zowel winkel als webwinkel
Volledige aankoophistorie van zowel winkel als webwinkel in 1 overzicht
Combineer je winkel en webshop verkopen in één overzicht

Lever je klanten op elk kanaal dezelfde ervaring

Wanneer je jouw producten via meerdere kanalen verkoopt, wil je natuurlijk ook de relatiegegevens van al deze omnichannel klanten bij elkaar kunnen beheren. Bij SW-Retail is dat geen probleem. In ons systeem staan altijd al alle onderdelen bij elkaar, dus ook je relatiebeheer. Aan de ene kant bied je hiermee de beste en meest consistente winkelervaring aan je klanten en aan de andere kant kun jij zelf centraal acties uitvoeren of inzichten verkrijgen met betrekking tot je relaties.

In de winkel kun je direct in de kassa een profiel aanmaken voor je klant en een bezoeker van je webshop kan ervoor kiezen zelf een online account aan te maken. Dat dit op verschillende kanalen gebeurt, maakt niet uit: het wordt één en hetzelfde profiel! Hierdoor herken jij je klanten op elk verkoopkanaal en heeft je klant ook gewoon maar één account.
Voorbeeld klantprofiel in relatiebeheer en voorbeeld webshop met mogelijkheid tot inloggen
Medewerker in winkel bespreekt een suggestie met klant

Baseer je suggesties op alle aankoophistorie

Hou jij ervan om mee te denken met je klant? Adviezen te geven of suggesties te doen qua producten? Met jouw omnichannel relatiebeheer heb je hiervoor ineens veel meer informatie. Er wordt namelijk aankoophistorie bijgehouden van alle verkoopkanalen waar de klant een aankoop heeft gedaan.

Je hoeft dus niet alleen meer af te gaan op de aankopen in de winkel of waar de klant op dat moment naar op zoek is, maar kunt ook nagaan of je suggesties hebt bij de online bestellingen. En wat dacht je van gepersonaliseerde communicatie waarin je verwijst naar bijpassende producten in je webshop? Verkoop zo meer via je bestaande klanten.

Ook je klanten zien in hun online account de aankoophistorie van de winkel. Hierdoor kunnen eventuele retouren gewoon op die plek worden geregeld en is je klant niet verplicht naar jouw winkel terug te keren.

Genereer uitgebreide verkoopinzichten

Met jouw omnichannel relatiebeheer kun je veel uitgebreidere rapporten en overzichten draaien. Natuurlijk kijk je welke klant wat koopt en wanneer, maar nu ook: waar kopen ze bij jou?

Vinden jouw klanten het bijvoorbeeld fijner om bepaalde categorieën producten in de webshop te kopen om voor andere liever toch naar de winkel te komen? Kun je overwegen sommige artikelen niet meer op het ene of juist wel op het andere kanaal aan te bieden?

En klanten die je alleen maar terugziet in je ecommerce webshop, weten die wel dat je ook een fysieke winkel hebt? En andersom? Of kun je daar bijvoorbeeld weer het positieve uit afleiden dat je een steeds groter bereik hebt en niet alleen maar lokaal?
Voorbeelden omnichannel relatiebeheer rapporten op desktop, tablet en mobiel
"Up to 70% off" op etalageruit met paspoppen erachter

Benut alle functies van het relatiebeheer

Of je nu wel of niet een omnichannel bedrijf runt, met het relatiebeheer gebruik je ook gewoon alle reguliere functies. Benieuwd wie je klanten zijn? Vul eenvoudig allerlei demografische gegevens in per profiel, zoals leeftijd of woonplaats. Vervolgens weet je aan de hand van die leeftijd bijvoorbeeld wanneer je een persoonlijke verjaardagskorting kunt toesturen.

Wil je bijzonderheden voor een klant bewaren? Voeg een opmerking toe aan het profiel. Wil je verschillende groepen klanten met elkaar vergelijken of bijvoorbeeld maar één groep een kortingscode geven? Daarvoor maak je klantgroepen aan. Klanten verbinden aan jouw winkel en ze verleiden om terug te komen? Doe aan een Loyaliteit & Sparen programma en beloon je topklanten via spaarpunten.

Ontvang support wanneer jij het nodig hebt

Loop je vast, heb je vragen of gewoon benieuwd of je wel alle mogelijkheden van jouw omnichannel relatiebeheer benut? In je online omgeving zul je hiervoor al verschillende uitgeschreven handleidingen en hulpvideo’s vinden binnen de online help. Daar kun je dus altijd bij, ook voor andere onderwerpen.

Heb je liever even contact met ons? Dan kun je ook terecht bij onze professionele helpdesk. Je kunt die bereiken via de telefoon, e-mail of via de live chat direct in je online omgeving.

Wij staan voor je klaar, zodat jij snel, inclusief alle kennis die je nodig hebt, met ons systeem aan de slag kunt!
Chatfunctie voor de helpdesk
WETEN WAT ONZE OPLOSSINGEN SPECIFIEK VOOR JOU KUNNEN BETEKENEN?
Laat een bericht achter via onderstaand formulier, dan neemt Gerben zo snel mogelijk contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Bel mij terug

Laat hier jouw telefoonnummer en bericht achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.