Onze software oplossingen voor jouw bedrijf

Sportwereld Heiloo

Mijn klanten zelf laten scannen? Waarom niet?

Datum klant: december 2024
Branche: specialist in golf, hockey en padel

ROB ROEST VERTELT:

“De voornaamste reden om te kiezen voor een zelfscankassa in onze golfshop? Ik kan het me niet veroorloven om de hele dag personeel in de winkel te hebben. Dat zou hier totaal niet rendabel zijn. Je moet nagaan: in een wat stillere wintermaand tellen we maar zo’n 120 keer afrekenen aan de zelfscankassa, die hele maand. In 2023 was het nog een graadje erger; toen regende het vanaf oktober tot zo’n beetje het voorjaar. De golfbaan Golf and Countryclub Heiloo even verdeop is dan dicht en we verwachten ook geen golfliefhebbers die desondanks komen shoppen in onze winkel. Kortom: winkelpersoneel, dat kan bij ons gewoon niet uit.”

Een foutje met de zelfscan? Daar heb ik nog nooit een nacht van wakker gelegen!

Rob is sowieso een relaxt persoon. Maar toch: klanten van Sportwereld Heiloo mogen best waardevolle artikelen afrekenen aan de zelfscankassa. Alles wat je op de golfbaan nodig hebt. Van kleding, handschoenen en speciale golfschoenen, tot complete huursets met golfclubs, een trolley om mee de baan op te gaan – en natuurlijk golfballen. “Het duurste doosje golfballen van een topmerk kost € 60 en ik kijk steekproefsgewijs wel eens of alles netjes betaald is, maar ik heb nog geen oneerlijke klanten kunnen ontdekken. Er kijken bovendien camera’s mee, daar zou ik in geval van twijfel nog de beelden van kunnen bekijken. Dat ontmoedigt natuurlijk ook. Over het algemeen hoor ik dat de klanten de zelfstandigheid en het vertrouwen vooral weten te waarderen. Iedereen begrijpt natuurlijk ook wel dat personeel aan de kassa bij ons nooit uit kan.”

“We hebben het beeldscherm van de zelfscankassa een eigen look-and-feel gegeven, in onze huisstijl. Dat is helemaal niet moeilijk. Je ziet als klant dus meteen dat je afrekent bij Sportwereld Heiloo, niet bij een anoniem systeem. Echt een aanrader zou ik zeggen. Het werkt! Het is nu bijna 3 jaar geleden dat ik de computer heb aangezet en hij is nooit meer uit geweest. Hij doet het nog steeds foutloos.”

Meer klanteverhalen

Bedrijfsgegevens

WETEN WAT ONZE OPLOSSINGEN SPECIFIEK VOOR JOU KUNNEN BETEKENEN?
Laat een bericht achter via onderstaand formulier, dan neemt Gerben zo snel mogelijk contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Bel mij terug

Laat hier jouw telefoonnummer en bericht achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.