Leveranciers

Slim beheer van je leveranciers

Houd de orders en leveranciers voor je winkel eenvoudig, geordend plus automatisch bij en bespaar tijd en geld
Werk samen met geverifieerde leveranciers voor kwaliteitsproducten en betrouwbare leveringen
Optimaliseer uw voorraad met nauwkeurige en tijdige leveringen vanuit diverse bronnen
Verkrijg diepgaande inzichten om strategische inkoopbeslissingen te ondersteunen
Profiteer van toegewijde ondersteuning om uw inkoopprocessen te stroomlijnen

Bespaar tijd en geld via je inkoopbeheer

Met een winkel verdien je aan de verkoop van je producten, toch? Natuurlijk is dat helemaal waar, maar de inkoop hiervoor is ook van belang. Belangrijker dan de meeste mensen denken. Op dit punt kan namelijk veel bespaard worden. En daarvoor is het goed beheren van je voorraad en jouw leveranciers enorm belangrijk.

Bij SW-Retail bieden we daarom ook voor dit onderdeel automatisering aan. En wat voor automatisering! Jij vult de benodigde gegevens van je leveranciers in en kan dit alles vervolgens overzichtelijk inzien en beheren. Vervolgens laat het systeem joú weten wanneer je actie moet ondernemen in plaats van andersom.

Hierdoor ben jij altijd op tijd met het plaatsen van orders, en plaats je die bij de leveranciers die op dat moment het beste aanbod hebben. Zo bespaar je al voordat je ook maar één product hebt verkocht, tijd en geld!
Voorbeeld van het inkoopbeheer en een inkooporder in het SW-Retail systeem op tablets
Ondernemer bekijkt leverancies op tablet, met stapel pakketten op achtergrond

Uitgebreid relatiebeheer voor jouw leveranciers

In het relatiebeheer kun je niet alleen klantprofielen aanmaken, maar ook de leveranciers en fabrikanten voor jouw winkel vastleggen. Hiermee heb je altijd de juiste informatie wanneer je later iets wil regelen rondom een leverancier.

Uiteraard kun je contactgegevens invullen, maar bij een leverancier zijn meer punten belangrijk. Geef het systeem per leverancier bijvoorbeeld mee wat het franco bedrag is, wat het minimale bestelbedrag is van een order en eventueel welke extra orderkosten worden gerekend. Ook kun je besteleenheden/colli vastleggen en of het systeem bijvoorbeeld naar boven moet afronden als je net minder dan een eenheid nodig hebt.

Al deze informatie kan het systeem vervolgens meenemen wanneer het voor jou een besteladvies genereert.

Laat het systeem jouw werk doen

Om ervoor te zorgen dat je altijd jouw producten kunt leveren, is het goed om meerdere leveranciers voor hetzelfde artikel te hebben. Maar hoe weet je wanneer welke leverancier jou de beste deal kan bieden? Laat het systeem dit voor jou uitzoeken!

We bieden hiervoor ‘Best Price Management’. Aan de hand van alle eerdergenoemde informatie die jij hebt vastgelegd, kijkt het systeem bij elk nieuw besteladvies welke leverancier op dat moment de beste inkoopprijs heeft. Soms komt de staffelkorting van die leverancier of de besteleenheid van een andere leverancier beter uit, afhankelijk van hoeveel voorraad je dan nodig hebt.

Jij hoeft dus maar eenmalig de gegevens in te vullen en kunt voortaan profiteren van allerlei automatisering. Je bespaart tijd doordat je niet meer zelf hoeft te vergelijken, en geld doordat je ruimere marges kunt aanhouden.
Kijkje in een magazijn met een palletwagen
Ondernemer vult order door artikelen in magazijn te scannen en te checken op zijn tablet

Kies zelf hoe jij jouw inkooporders maakt

In het inkoopbeheer in jouw systeem kun je vervolgens heel fijn de orders voor je leveranciers regelen. Zo kun je bijvoorbeeld:

  • Direct een order maken voor alle artikelen op basis van het besteladvies;

  • Een order invullen met de aantallen op basis van jouw minimale en maximale gewenste voorraad voor een artikel;

  • Artikelen scannen, wanneer je specifieke producten wil gaan bestellen;

  • Gewoon handmatig in een lijst artikelen aanklikken waarvan jij weet dat je meer voorraad wil.


Staan je orders klaar? Dan kun je ze bijvoorbeeld printen, downloaden of versturen in een e-mail. Maar doordat alle gegevens in het relatiebeheer staan, kunnen de orders ook met één klik direct bij je leveranciers liggen!

Ontvang onze support zoals jij graag wil

Heb je zoveel leveranciers dat je er toch even niet uitkomt? Of heb je ergens anders hulp bij nodig? Uiteraard kun je dan bij ons terecht voor support. Wij bieden deze op verschillende manieren aan.

In jouw online SW-Retail omgeving kun je altijd onze online help terugvinden. Hierin geven we per onderwerp uitleg in tekst en hulpvideo’s. Hiermee kun je zo snel mogelijk weer aan de slag.

Wil je graag iemand persoonlijk spreken om jouw situatie door te nemen? Dan staat onze professionele helpdesk voor jou klaar! Je kunt deze bereiken via een e-mail, de telefoon of de live chat direct in jouw online omgeving. Kies de manier die jij fijn vindt en wij helpen je graag verder!
Chatfunctie voor de helpdesk
WETEN WAT ONZE OPLOSSINGEN SPECIFIEK VOOR JOU KUNNEN BETEKENEN?
Laat een bericht achter via onderstaand formulier, dan neemt Gerben zo snel mogelijk contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Bel mij terug

Laat hier jouw telefoonnummer en bericht achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.