Instellingen Medewerker beheer

Beheer eenvoudig uw medewerkers in SW-Retail. Lees hoe u accounts aanmaakt, rechten instelt en overzicht houdt via deze praktische handleiding.

Medewerker/gebruiker toevoegen

Een medewerker toevoegen aan SW-Retail In het medewerkers scherm voert u alle medewerkers in die met SW-Retail kunnen werken. Medewerkers worden opgevoerd over alle systemen en filialen. U moet vervolgens per filiaal en kassa de medewerkers aan het systeem toewijzen.

Video: Medewerker toevoegen

Medewerker/gebruiker aan een kassa toewijzen

U moet een medewerker aan de kassa toewijzen voordat deze de kassa kan gebruiken. U maakt de medewerker eerst aan in SW-Retail (zie Medewerker/gebruiker toevoegen) en vervolgens wijst u deze toe aan een kassa.

Video: Medewerker toevoegen aan de kassa

Machtigingen instellen

machtigingen medewerker collega toestemmingen rechten Met de machtigingen kunt u bepalen wat een medewerker wel en niet kan doen. U kunt zelf een machtigingsniveau toevoegen. De SW-Retail machtigingen die in het systeem staan kunt u niet wijzigen! U kunt alleen uw eigen machtigingen aanpassen

Video: Medewerker machtigingen instellen

Medewerker/gebruiker toevoegen, complete uitleg

Video: Alles

2-factor authenticatie instellen voor gebruikers

2FA met SW-Retail betekent dat u naast uw wachtwoord ook een tijdsgebonden code uit een app invoert. Deze code verandert elke 30 seconden en is uniek voor jouw apparaat.

Als beheerder kunt u instellen dat gebruikers verplicht gebruik moeten maken van 2-factor authenticatie (2FA).

2FA verhoogt de beveiliging door bij het inloggen een extra verificatiestap te vereisen via een code uit een app zoals:
  • Google Authenticator
  • Microsoft Authenticator
  • Authy
  • Of een andere APP die gebruik maakt van TOTP

    Om 2FA te activeren volg je deze stappen:
  • Zet de optie **2FA** op actief

    Bij het eerstvolgende inlogmoment wordt de gebruiker gevraagd een QR-code te scannen met een TOTP-app. Na het scannen genereert de app een tijdelijke code die bij het inloggen moet worden ingevuld.

    Let op: gebruikers zonder een geschikte app kunnen hierdoor mogelijk niet meer inloggen. Informeer gebruikers vooraf en verwijs hen naar de gebruikershandleiding voor hulp bij het instellen.

  • 2-factor authenticatie resetten voor gebruikers

    Als beheerder kunt u de 2FA code voor een gebruiker resetten, bijvoorbeeld als iemand zijn mobiel is kwijt geraakt. De gebruiker kan dan bij de volgende keer inloggen opnieuw de 2FA code koppelen. Om dit te doen:
  • Druk op de knop Reset 2FA

    Bij het eerstvolgende inlogmoment wordt de gebruiker gevraagd een QR-code te scannen met een TOTP-app.
  • Reset wachtwoord voor medewerkers

    Met de volgende stappen reset u het wachtwoord van een medewerker.
    1. Ga naar Modules --> Instellingen --> Medewerkers.
    2. Klik dan op de knop "Reset WW"
    3. Het mailadres dat bij dit account staat ingevuld krijgt dan een reset link waarmee het wachtwoord kan worden verandert.