Start eenvoudig met SW-Retail. Deze checklist begeleidt u bij de installatie, artikelimport, webshopactivatie en meer voor een soepele opstart
Inleiding
Als u gaat starten met SW-Retail, is het van belang dat u onderstaande informatie goed doorleest en indien van toepassing vervolgens de juiste gegevens aanlevert. Als u geen gebruik maakt van bepaalde onderdelen, kunt u deze overslaan.
Belangrijke informatie over uw webbrowser
Wij adviseren om op een Windows computer of een Android apparaat de webbrowser Google Chrome te installeren. Voor een apparaat van Apple adviseren wij de webbrowser Safari.
Hulp nodig
Heeft u hulp nodig bij het opstarten? Dan staan wij natuurlijk voor u klaar. U heeft de volgende contactmogelijkheden:
Indien dit niet op tijd gebeurt, worden de transacties door Pay. NIET verwerkt.
Als uw Pay. aansluiting gereed is, dan stellen wij hem voor u in!
Setup wizard
Voer vervolgens de configuratie wizards uit voor uw systeem. Deze staat op uw dashboard voor u klaar. U moet er afhankelijk van uw systeem inrichting een aantal doorlopen. Het systeem begeleid u hier automatisch doorheen. Als u even niet verder wilt gaan, u kunt vanaf het dashboard een wizard altijd weer starten!
Volg de trainingen
Om het meeste uit uw SW-Retail systeem te halen, hebben we voor u een aantal trainingen samengesteld. Wij raden u aan deze te volgen, zodat u precies weet hoe het systeem werkt.
SW-Retail webshop live zetten
Als u gebruik maakt van de SW-Retail webshop, dan kunt u onderstaande links gebruiken:
Als u de setup heeft uitgevoerd en toch nog wat punten wilt aanpasssen, dan vindt u hier een aantal handige links. Uiteraard kunt u ook in de online help zoeken naar andere onderwerpen.
Wanneer meerdere winkels worden voorzien van SW-Retail
Heeft u meerdere winkels die worden voorzien van SW-Retail? Dan verzoeken wij u de volgende informatie naar helpdesk@swretail.nl te sturen:
Naam, adres, woonplaats en telefoonnummers van de betreffende winkels
Welke namen moeten de verschillende magazijnen krijgen?
REST API
Als u gebruik maakt van de rest api (b.v. voor de WooCommerce of Shopify koppeling) dan moet u een REST-Api sleutel aanmaken. U kunt dit doen onder .
REST API documentatie
Klik op de volgende link voor de documentatie: .
Tips voor de REST API
Limiet
Zoals in de handleiding voor de REST-API beschreven is er een limiet aan hoeveel requests je per dag kan doen. Deze limiet bedraagt 2400 requests per dag. Mochten er meer requests nodig zijn, neem dan gerust contact met ons op.
Changed endpoints
Voor een aantal endpoints bestaat de "Changed endpoint". Een voorbeeld hiervan is de endpoint "order_changed". Aan deze endpoints kan je een tijd in minuten meegeven, je krijgt dan de orders of artikelen terug die verandert zijn in de aangegeven tijd.
Kies een interval die voor jou geschikt is en zorg ervoor dat er weinig overlap is in de requests zodat je niet dubbele data opvraagt.